موزه هنرهای معاصر از ۳ تا ۳۰ بهمن ساعات بازدید موزه یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و جمعه ها ۱۵ تا ۱۹
تمام رنگی عنوان نمایشگاهی از ۷۶ هنرمند عکاس و نقاش پیش رو و پیش کسوت ایران در موضوعات مختلف است که در تاریخ دوم دی ماه در خانه هنرمندان به نمایش در می آید
آثار هنرمندانی مانند آیدین آغداشلو، کامبیز درم بخش، حبیب درخشانی، نیما پتگر، فریدون امیدی، لیلی درخشانی، جمشید حقیقت شناس، مهدی حسینی، مهسا علیخانی، کیوان عسگری، زینب ثقفی، کورش ادیم، رومین محتشم و …در این نمایشگاه روی دیوار میرود
بیانیه
هنر گاه پیشنهاد است. پیشنهاد زل زدن به چیزهایی که نیست. هنر گاه پیشنهاد است. پیشنهاد ساخت زندگی، آنچنان که می خواهیم، آنچنان که هست. هنر، گاه یادآوری است. یادآوری همه آن چیزهایی که فرط تکرار به دست فراموشی سپرده شده اند. هنر پیشنهاد است و یادآوری و این بار آنچه به یاد میآوریم و پیشنهاد می کنیم امید است. امید که تنها راه تداوم است. امید که روشنایی است. امروز و فردا را با امید تمام رنگی کن.
نمایشگاه تا تاریخ ۱۳ دی ماه ادامه دارد
عکاسی امروز فرصتهای جدید
انجمن عکاسان ایران با همکاری انجمن ها و تشکل های عکاسی برگزار می کند
خانه هنرمندان ۱۹ الی ۲۸ آذرماه ۱۳۹۵
نمایشگاه عکس« پارارگون در عکاسی» که به معرفی شیوه ها و تکنیک های چاپ آلترناتیو شامل « گام بیکرومات، امولسیون مایع، کلودیون تر و …» می پردازد
گالری پردیس، باغ موزه هنر ایران- خیابان فرشته- خیابان بوسنی و هرزه گوین- چهارراه حسابی
اردیبهشت ماه 1395
گردآورنده: جاوید رمضانی
نمایش آثار زینب ثقفی
و هنرجویان شرکت کننده از مرکز تخصصی هنر
بهراد شریفی، نگین فیروزی، امیر کوشا منش، سارا بافتی زاده، محمد شاه حیدری، محدثه شاد مهر، امیر علی چیت ساز، سیاوش عیدانی، اعظم شادپور
کانت اولین کسی است که از واژه پارارگون با مفهوم قاب در توضیح نقاشی استفاده می کند و در آن قاب یا پارارگون عبارت است از کلیه اموری که به اثر هنری تعلق می گیرد اما جز لاینفک آن نیست، اما دریدا در نقدی که بر این مفهوم دارد، این موضوع را مطرح می کند که عناصر درونی و بیرونی اثر هنری را نمی توان مشخصا از یکدیگر تفکیک نمود. به نظر دریدا گونه ای مناسبت دیالکتیکی، پیرامون اثر و قاب وجود دارد و این دو در همین مناسبت است که عینیت مییابند
و در همین راستاست که پارارگون در عکاسی به معنی همه آن چیزیست که هم از عکاسی مستقل و هم جزئی از آن است و این نظریه در رشته مفهومی فتوآرت که در بستر کارماده عکس معنا می یابد کاربرد عملی و تئوریک دارد آنچنان که متن اصلی ذات بازنمایانه عکاسی است و حاشیه و قاب، تکنیک ها و شیوه های این نوع بازنمایی هستند که در اینجا چاپ آلترناتیو در جایگاه قاب مطرح می گردد، نوعی از عکاسی که به شیوه های عکاسی و چاپ خارج از روند عکاسی مرسوم می پردازد، استفاده از دوربین های غیر معمول، و روش های چاپ قدیمی که امروز در خارج از دنیای عکاسی به عنوان امری هنری و موزه ای مورد استفاده قرار می گیرند. عکاسی آلترناتیو به عنوان فتوآرت با قرارگیری در جایی میان نقاشی و عکاسی به واسطه یکه گی و منحصر به فرد بودن و غیر قابل تکرار بودن هر اثر و همچنین استفاده از نور و مواد حساس به آن در تولید، امروزه در بستر هنری جهان دارای جایگاهی ارزشمند و قابل اعتناست، جایگاهی که در هنر ایران مورد غفلت واقع شده است
جاوید رمضانی